Skip to main content

CONNECT WITH US

Majlis dah dekat, baju pulak tak muat, macam mana ni!!!????


“Sayang, cuba kawal sikit pemakanan awak tu, majlis lagi berapa bulan je, karang baju tak muat haa kan dah susah mula laa merungut”

"Alamak!!! Ye laa, majlis lagi berapa bulan je tapi aku makan tak ingat dunia, baju muat ke tak muat ni ya? Rasa berat badan dah macam naik sangat ni. Alaaa sempat ke nak bersenam untuk kurangkan berat badan?"


Hi Dear Marissa, 💘💘💘
Musim cuti sekolah dah dekat kan, biasa laa hujung-hujung tahun ni mesti ramai yang dah planning nak akhirkan zaman bujang kan? Takkan nak andartu atau bujang terlajak sampai bila-bila, betul tak ? Mesti tengok kawan-kawan kahwin kita pun terasa nak kahwin. 


Mungkin ada yang dah siap kesemua persiapan perkahwinan, tapi disebabkan tidak menjaga pemakanan dengan baik, berat badan naik mendadak pulak, alamak!!! macam mana ni kan? Bukan itu sahaja, berat badan yang berlebihan juga akan membuatkan diri kita hilang keyakinan diri jugak, betulkan? Selalu tertanya-tanya, betul ke ada yang dapat turunkan berat badan dengan cepat, tanpa senaman dan tanpa sakit? Ada ke cara yang mudah untuk dapatkan badan yang diidamkan?

Jangan risau, di Marissa Aesthetic, kami ada menyediakan rawatan LIPOLISIS tau. Mesti ramai nak tahu apa itu LIPOLISIS kan? Hehehe jangan risau, saya akan berikan sedikit penerangan mengenai LIPOLISIS ini di bawah ya.


LIPOLISIS ini merupakan rawatan menggunakan mesin untuk menyedut lemak atau liposuction. Rawatan ini dilakukan dengan menyedut lemak yang berkumpul di bahagian lapisan bawah kulit. Ianya sekaligus dapat menghapuskan lemak yang bersembunyi di dalam tubuh badan kita . Haa menarik bukan bunyi nya? Ya, sangat menarik kerana ia adalah salah satu cara yang mudah untuk anda mendapatkan tubuh badan yang ideal tanpa perlu bersenam dan mengeluarkan peluh.

Ini adalah mesin yang digunakan untuk mengeluarkan lemak dari tubuh anda.


Dan ini ialah tabung lemak yang digunakan untuk menyimpan lemak yang telah dikeluarkan dari tubuh anda

Jadi jangan risau kepada sesiapa yang tertanya-tanya adakah cara untuk kurus dengan cepat tanpa bersenam dan mengeluarkan peluh, jawapanya Ya ada! Di Marissa Aesthetic la, jumpa kami di cawangan berdekatan anda dan biar kami bantu masalah anda. 😄




Marissa Aesthetic Semenyih (HQ)
No 26-1, Jalan Semenyih Sentral 4,
Semenyih Sentral, 43500 Semenyih, Selangor
Tel: Dr lin  013-6865869
Wahida 013-6922377
Wani 010-3518484

Marissa Aesthetic Shah Alam
No G41 Laman Seri Business Park Jalan Persiaran Sukan Seksyen 13,
40100 Shah Alam. Selangor
Tel: Nora 019-4411484
 Ida 013-3881353

Marissa Aesthetic Kuantan
No 48A, 1&2 Floor, Jalan Putra Square 2, Chinatown Putra Square.
25200 Kuantan, Pahang
Tel: Miza 013-8151484
Munirah 017-3893615

Marissa Aesthetic Bandar Baru Bangi
D09-02 Plaza Paragon Point,
Jalan Medan Pusat, Pusat Bandar,
43650 Bandar Baru Bangi, Selangor
Tel: Misha 013-7441484
Najad 013-5881484

Marissa Aesthetic Melaka
No 86, Jalan Lagenda 5, Taman 1 Lagenda, 75400 Melaka
Tel: Dr Helina 013-2281353 
Hidayah 017-6415964

Marissa Aesthetic Kelantan
Level 21-AA-208 D’Perdana Sri Cemerlang, 
Lot 319 Seksyen 27, Jalan Sri Cemerlang,
15300 Kota Bahru, Kelantan
Tel: Puan Hana 013-9851484
Zeti 013-3880987

Marissa Aesthetic Senawang
42-2A, Tingkat 1, Perniagaan Senawang Jaya,  Senawang
70450 Seremban, Negeri Sembilan
Tel: Ida 013-8011484
Sue 017-3894748
Hanim 012-5451484

SOHO Kedah
B-2-3, Condo 900,Jalan Golf and Country Club 06000 Jitra, Kedah.
Tel: Husna 019-4701719
Syaz 017-2321329

Marissa House JB (tmn Dato Onn) 
No 8 Jalan Perjiranan 12/15, Perjiranan 12,
Bandar Dato Onn 
81100 Johor Bahru
Tel: Liza 019-6361484



Comments

Popular posts from this blog

Apa itu Lipolisis??

Fungsi sel lemak adalah untuk menyimpan bahan kimia yang dinamakan lipid. Lipid menyediakan tenaga untuk tubuh. Secara umumnya, tenaga berasal daripada makanan yang dimakan, dan ianya akan disimpan sebagai lemak dalam sel lemak. Apabila penggunaan tenaga lebih sedikit daripada penyimpanan tenaga maka akan berlakulah ketidakseimbangan. Jadi jika anda makan terlalu banyak tetapi tenaga yang dikeluarkan terlalu sedikit, maka lemak-lemak tersebut akan terkumpul. Oleh itu, kegemukan akan berlaku apabila proses mengeluarkan lemak terganggu, seperti terjadinya masalah hormon atau hormone imbalance.   Terdapat 3 lapisan lemak didalam tubuh manusia iaitu 2 lapisan lemak pada kulit dan satu lapisan lemak didalam tubuh yang dikenali sebagai lemak viscera.
Kenali proses laser lipolisis
Lipolisis adalah satu proses menghapuskan lemak di bawah lapisan kulit. Untuk memahami apa itu lipolisis, anda mestilah memahami kulit, lemak badan dan struktur-struktur lemak. Kulit bukan sahaja menutupi badan kita t…

Doctor Share

DR Rushmini Maris Binti Ismail

REF: Doctor to doctor Sharing  about the modern epidemic,          O B C T Dear colleague in the medical world, I hope you would glimpse through my letter in spite of your being so busy. I wish I could see you in person for an exchange of views and experience. But alas! time mercilessly dictates the affairs of doctors like us. In lieu of a visit let me speak through this communication and hope to hear from you on your experience as well. As doctors we see more and more cases of obesity. The stubborn fat lump of protoplasm that cannot be removed by dieting and exercising is now termed notoriously as resistant obesity. From my patients I gathered the following: In the beginning, I am less than amused of my  reflection in the mirror I tried to lose weight but ended up in famine and feasting cycle. Doctor why, why  am I fat?  I am not overeating. Exercise?  Oh, please, I exercise regularly . Do I need liposuction? From my experience treating obesity I gathered that: Lipo…
TREATMENT LASER LIPOLISIS ?
fungsi sel lemak untuk menyimpan bahan kimia yang dinamakan lipid yang menyediakan tenaga untuk tubuh . Tenaga ini berasal dari makanan yang anda makan . Tenaga ini disimpan sebagai lemak . Sebenarnya lemak secara terus menerus dimasukkan ke dalam dan dibawa keluar dari setiap sel lemak .
Kegemukkan juga boleh terjadi apabila proses mengeluarkan lemak dari sel lemak terganggu seperti ketidak seimbang hormone dalam badan .
Kulit bukan saja menjadi penutup untuk badan kita , tetapi ia adalah organ terbesar pada tubuh badan . Fungsi kulit adalah banyak , diantaranya menghalang kita menjadi dehidrasi , menghalang organisma memasuki badan kita dan pelindung kepada cahaya ultraviolet matahari .
Hypodermis lah di mana 50% dari Jumlah kesemua lemak badan tersimpan. Fungsi lemak di hypodermis adalah sebagai penebat  , insulasi dan penyimpan tenaga. Secara dasar nya , lemak di simpan di tubuh dalam2 bentuk yang utama. Pertama adalah bentuk GYNOID . Ia Merujuk kepada peng…